neděle 8. března 2015

RC review - Nebe je všude

Autorka: Jandy Nelsonová
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 320
Rok vydání: 2015
Hodnocení obálky: 5/5

Křehký a dojemný příběh o ztrátě a životě, palčivých pocitech bezmoci i lásce zároveň.

Sedmnáctiletá Lennie je knihomolka, má ráda muziku a svůj klarinet. Žije spokojeně ve stínu své báječné sestry a trochu jí hraje druhé housle. Sedmnáct let se dělily o šaty, myšlenky, radosti i strasti. Ale teď je Bailey mrtvá a Lennie najednou přespává v domě plném smutku pod zamračenou oblohou. Jako by někdo vypnul nebe. Lennie se navíc do toho všeho zamiluje – poprvé ve svém životě a hned do dvou kluků. Joeho tajemný úsměv trumfne snad už jen jeho hudební talent a Toby je tichý pohodář, skejťák a hlavně Baileyina velká láska.

Lennie z toho má pěkně zamotanou hlavu, jeden z kluků jí pomůže vymanit se ze smutku, druhý ji do něj naopak uvrhává. Lennie se pokouší vypsat si duši na každý kus papíru, který najde, ale pomůže jí to najít tu pravou cestu, svou vlastní melodii ve všem tom hluku na světě? Křehký a dojemný příběh o ztrátě a životě, palčivých pocitech bezmoci a nenávisti i lásce zároveň.



Lennie žila celý svůj život ve stínu své starší sestry Bailey, která byla oblíbená, měla přítele Tobyho a celkově byla úplně úžasná. Ale Lennie to vůbec nevadilo. Užívala si, že se můžou děli o oblečení, můžou se svěřovat a takové ty klasické věci. Jenže jednoho dne Bailey umřela a to byl pro Lennie i pro ostatní velký šok. Lennie truchlí nad ztrátou své sestry a jediná podpora je pro ní bývalý přítel její sestry Toby. Jenže se tady pak objeví i nový student Joe, který hraje na kytaru a Lennie se začne líbit. Lennie se poprvé ve svém životě zamiluje, jen neví přesně do koho. Do Joeho, který je usměvavý a má skvělý hudební talent, nebo do bývalého přítele své sestry? Přečtěte si Nebe je všude a uvidíte čím vším si musí Lennie procházet.

Hlavní hrdinkou byla Lennie, která mi ale moc nesedla. Lezla mi celkem na nervy, i když chápu, že to měla po ztrátě své sestry velmi těžké, protože sourozenecké pouto se nedá jen tak popsat, i když je většinou velmi silné, tak jako v případě Lennie a Bailey. Lennie  je velká knihomolka a ráda hraje na klarinet, asi i proto jí přitahoval Joe, který hraje na kytaru, takže mají společnou hudbu. A i když Bailey zemřela, pořád jako by tam byla, ve vzpomínkách. A Toby mi přišel takový zvláštní. Celkově postavy nepřekvapily ani nezklamaly, byly takové průměrné.


Hned když jsem knihu viděl, tak jsem obdivoval obálku, protože ta se vážně povedla. Je krásná a jsem rád, že CooBoo nakonec zvolilo tuto než originální, která se mi nějak moc nelíbí. Tato je taková jednoduchá a přitom má své kouzlo. Když jsem knihu viděl nedávno v knihkupectví, hned jsem si jí musel prohlédnout zblízka, protože mě hned zaujala. Taky se mi líbilo celkově grafické zpracování knihy, tím myslím hlavně začátky kapitol, kde jsme mohli číst různé krátké zprávy nebo básničky, které Lennie psala na malé papírky, kelímky, zdi a tak. Sice se mi některé věci na čtečce špatně četly, ale když jsem se pak díval v obchodě, vypadá to a čte se to dobře.

Celkově se mi kniha četla dobře, příběh rychle ubíhal, i když se tam toho za celou dobu moc nestalo. Šlo tam hlavně o to, jak se Lennie vypořádá se smrtí své sestry a taky z toho, jak se poprvé zamilovala a sama neví do koho. Byl to takový příběh ze života, který dokázal občas i trochu překvapit, ale nebylo to nic převratného. Jsem rád, že jsem si knihu přečetl, ale asi se nezařadí mezi knihy, které bych si četl znova. Letos má vyjít ale ještě jedna knížka od autorky, která je prý lepší a ne tak smutná, tak uvidíme, třeba mě bude bavit víc.

Knihu bych doporučil všem, kteří mají rádi romantické, ale i smutné příběhy ze života a hledají nějaký jednoduchý děj. Jedno velké plus je autorčin styl psaní, který se velmi dobře čte.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního e-booku.
Knihu si můžete koupit zde.
Obrázky byly použity ze stránky Google.

Žádné komentáře:

Okomentovat