středa 8. října 2014

(ARC review) Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender

Autorka: Leslye Waltonová
Počet stran: 280
Rok vydání: 2014

Rodina Rouxova má pošetilou lásku ve vínku, což nevěští nic dobrého pro její nejmladší členku, Avu Lavender. Ava – skoro ve všech ohledech normální dívka – se narodila s křídly.
Ve snaze pochopit tuto svou zvláštnost a s rostoucí touhou zapadnout mezi své vrstevníky se šestnáctiletá Ava odváží do světa, naprosto nepřipravená na to, co ji může čekat, a naivní vůči zvráceným pohnutkám ostatních lidí. Lidí, jako je třeba zbožný Nathaniel Sorrows, který si Avu splete s andělem a jehož posedlost dívkou s křídly vygraduje v noci oslav letního slunovratu.
Tu noc se nebe roztrhne, vzduchem se mezi poletujícím peřím řinou provazce vod a osud Avy i její rodiny nabírá na ničivé kadenci.

Chcete si přečíst po všech těch trilogiích, tetralogiích, a dalších sériích nějakou jednorázovku? A chcete aby měla zajímavý, trochu magický a takový trochu i ze života příběh? Tak v tom případě je Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender od Laslye Waltonové správnou volbou.

Hlavní hrdinkou knihy je Ava Lavender, která je jiná než ostatní. Narodila se totiž s křídly, ale chtěla by žít jako normální člověk bez nich. To ale nejde. Ale není úplně jedinou hlavní postavou, protože se v knize věnuje hlavně událostem před jejím narozením, hlavně tedy její babičce a matce, což bylo pro mě takové trochu zvláštní, když má kniha název po Avy, která vlastně ve většině příběhu nevystupuje, ale i tak mi to nevadilo.

O knize jsem slyšel už předtím než jsem zjistil, že má u nás vyjít, protože se mi moc líbila obálka knihy, která je prostě úžasná. Ale věděl jsem pouze, že hlavní hrdinka bude mít křídla, nic víc, ani jsem si nečetl nějak anotaci knihy, takže jsem od ní nic moc neočekával. Kniha mě vážně bavila, byla často smutná, ale četla se mi vážně dobře, příběh mě zaujal a celou dobu jsem očekával co bude dál. Jedna věc je ale pravdou. Není to rozhodně nějaká kniha, po které bych hned v knihkupectví šáhl, možná jen proto, že by se mi líbila obálka. Ale jsem rád, že jsem měl možnost si jí přečíst, protože mě vážně překvapila a možná bych litoval, kdybych si jí nepřečetl.

Recenze na tuto knihu se mi píše docela těžce, protože to byla tak zvláštní kniha, že nevím jak jí vlastně zhodnotit. Některé části mě bavily, některé zas tolik ne, ale i tak se mi kniha líbila. Bylo to zase něco jiného než obvykle čtu.  Rozhodně to není naposledy co si knihu přečtu, protože si jí chci po čase přečíst znova a uvidím co na ní budu říkat pak. Zatím mám z ní takové všelijaké pocity, i když převládají ty pozitivní.

No a nakonec komu bych knihu doporučil? Rozhodně těm, co mají rádi romantické, trochu fantasy a trochu mysteriozní příběhy, a taky těm, kteří raději sáhnou po jedné knize než po celé sérii. Doufám, že se vám bude líbit tak, jako se líbila mě, nebo dokonce víc.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství CooBoo za poslání recenzního e-booku knihy.