sobota 13. července 2013

(RC review) Mezi nebem a zemí - Setkání s duchem

Autorka: Stacey Kade
Počet stran: 256

Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

Ona byla královnou školy a hvězda roztleskávaček s kupou kamarádek a jejím úžasným přítelem Chrisem, který není tak úžasný jak se zdá. On je lúzr, který má v uších pořád sluchátka, s nikým se moc nebaví a je to podivín. Vidí totiž duchy, kteří na něj pořád mluví, takže potřebuje poslouchat hudbu, aby se z toho nezbláznil. Ona je mrtvá a on je jediný kdo jí může vidět. Teda žádná ona ani on, ale Alona Dareová a Will Killian. Alonu totiž přejel autobus a ona zemřela, ale na světě zůstala jako duch a Will má zvláštní schopnost vidět všechny duchy a komunikovat s nimi. I když se ti dva nesnášeli, tak Alona potřebuje pomoct a Will taky.

Alona prochází jako duch po škole a začíná se dozvídat věci, které jí šokují, a i když byla královnou školy, tak o nich nevěděla - její nejlepší kámoška se líbá s jejím přítelem, a všichni si šuškají, že Alona proto skočila pod kola autobusu, i když to tak není, protože o tom ani nevěděla. Tak začíná zajímavý příběh, kde jsou duchové úplně normální. Ale proč Alona neodešla do onoho světa a zůstala v tom našem? A s čím potřebuje pomoct Will? A podaří se jim nakonec to po čem touží? To se dozvíte v této skvěle napsané a místy i vtipné knize od Stacey Kade.

O této knize jsem už slyšel dávněji na GoodReads, ale protože nebyla v češtině, tak jsem se o ní moc nezajímal. Když jsem zjistil, že jí hodlá Fragment vydat, tak jsem říkal, že si jí musím rozhodně přečíst a neudělal chybu. Trochu mi to připomínalo seriál Posel ztracených duší, protože tam taky hlavní hrdinka vidí duchy a pomáhá jim, tady byl zase Will, který je viděl, ale snažil se je ignorovat. O seriále byla v knize taky úplně malá zmínka. Nemám moc rád hororové příběhy s duchy, ale tady to žádný hororový příběh nebyl, spíš vtipný příběh.

V knize se střídaly kapitoly z pohledů Alony a Willa. Četla se vážně rychle, stránky ubíhaly, až jsme se nestačil divit. A byla taky zábavná, což u některých knih není. Je to úplně dokonalá oddechová kniha, při které si odpočinete a zasmějete se. Zjistíte, že Alona neměla ten svůj život zadarmo a měla dost tajemství, které nikomu neříkala. A Alona zjistí taky dos věcí o Willovi, takže na sebe pak změní názor v průběhu knihy.

Už se moc těším na pokračování, které vyjde letos na podzim a ponese název Zamilované duše. Těším se, až se zase do tohoto příběhu začtu. Doporučuji ho všem, kteří mají rádi nadpřirozené příběhy, vtipné příběhy, ale taky trochu té romantiky a tajemství. Rozhodně neuděláte při čtení této oddychovky chybu.