(RC review) Karanténa: Samotáři

Autor: Lex Thomas
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 384
Rok vydání: 2013

Odmaturuj nebo zemři!
Byl to jen další obyčejný den na McKinleyho střední škole. Dokud školou neotřásl mohutný výbuch. Samotář David Thorpe se pokusil pomoci svému učiteli angličtiny. Ten mu však zemřel přímo před očima. A to byl jen začátek.
McKinleyho střední škola se změnila v nejhorší noční můru. Všichni studenti jsou napadeni virem, který je pro dospělé smrtelný. Škola je v karanténě pod dohledem armády. Všichni učitelé jsou mrtví. Z nevinných skupinek studentů se vytvořily násilné gangy. Bez nich není naděje na přežití. David nemá svůj gang. Má jen mladšího bratra Willa a s ním stojí proti celé škole.
V tomto děsivě temném a vzrušujícím románu Lex Thomas přivádí čtenáře do školy, kde děti nebojují o popularitu. Tvrdě bojují, aby přežily.

Chcete nějakou akční, napínavou, zajímavou knihu a hlavně s originálním příběhem? Tak sáhněte právě po Karanténě, protože si myslím, že neuděláte vůbec chybu. Na skoro 400 stránkách se odehrává vážně zajímavý příběh, který je někdy akční, někdy zase napínavý, někdy obojí a někdy prostě jen tak plyne. Na této střední škole bojujete o svůj život a jen někteří přežijí!

Lex Tomas je pseudonym autorů Lexe Hrabeho a Thomase Voorhiese, kteří se potkali v spisovatelském kroužku v Los Angeles. Jejich přátelství se začalo rozvíjet, když se pokoušeli jeden druhého ohromit ukázkami z bizarních filmů. V roce 2005 spolu začali psát scénaře a Karanténa: Samotáři je jejich první román. Pokračování románu má originální název Quarantine: The Saints, takže po překladu by to mělo asi být Karanténa: Svatí. Huffington Post Books označil knihu Samotáři za "jednu z nejlepších knih, které jsem kdy četl". Autory můžete navštívit na jejich stránce http://www.lex-thomas.com/.

David šel po prázdninách do školy, kde šel taky poprvé jeho bratr Will, který šel do prvního ročníku. David šel za svým učitelem angličtiny, když najednou školou otřásl obrovský výbuch až na jeho učitele spadly knihy. David se mu snažil pomoct, ale učitel mu zemřel přímo v rukou. Na školu začali střílet armáda, aby se nikdo z žáků nedostal ven, protože všichni studenti mají v sobě vir, který jim neublíží, ale dospělým ano. Škola je uzavřena do karantény, kde jim jednou za čtrnáct dní shodí vrtulníkem jídlo a důležité věci, které jsou po delší době cennější než byly předtím. Ze skupinek studentů se vytvořily gangy, které jdou proti všem. Jen David, Will a někteří další jsou sami za sebe. Všichni tvrdě bojují, aby přežili. Ale podaří se jim to? Kolik lidí ještě bude muset zemřít? Zbaví se viru? To se dozvíte v knize od autorského dua s pseudonymem Lex Thomas.

Hlavními postavami byly David s Willem, ale jinak bylo postav v příběhu vážně dost. Přece jen, když je celá střední škola v karanténě, je tam dost lidí, ale někteří nebyli pro příběh důležití. David byl v minulosti kapitánem týmu, chodil s Hilary a kraloval večírkům střední školy. To se ale změnilo, když jeho matka zemřela při autonehodě. Když zjistil, že se s ním Hilary rozchází, protože chodí chodí se Samem, klukem z jeho týmu kde byl kapitán, tak byl naštvaný. Pak tady byla třeba taky Lucy, kterou chtěl Will a pak plno školních gangů jako třeba Borci, Krásky, Freaci, Geeci, Skejťáci a další. Musím uznat, že se autorům podařilo postavy dobře vykreslit a za to mají velké plus.

O téhle knížce jsem věděl, že vyjde, ale nikdy jsem se nezajímal o čem je nebo tak, jen se mi líbila obálka. Když mi Fortuna Libri napsala, že mi knihu posílá k recenzi, tak jsem byl rád, i když jsem nevěděl do čeho jdu. Teď rozhodně nelituji přečtení knihy, protože byla vážně skvělá a originální. Jak už jsem psal, obálka se mi líbí. Je použita originální, která je vážně pěkná a ani nevím jestli vůbec existuje jiná. Z postav jsem si oblíbil nejvíc Davida a Willa, protože to byly zajímavé postavy. Četla se vážně dobře, nějakých chyb jsem si tam nevšiml a rychle ubíhala, takže jsem jí měl přečtenou během několika dnů, kdy jsem se musel učit třeba ještě do školy a tak. Už se těším na druhý díl a snad bude tak dobrý nebo ještě lepší jak tento.

Knížku bych doporučil všem. Neříkám, že se každému bude líbit, tak hodně jako mně, ale určitě některým jo. Je to akční kniha, napínavá kniha, originální kniha, zajímavá kniha, prostě tak jak si představuji trochu akčnější knihy, takže mé očekávání splnila a snad splní i to vaše.

Lepicí páska, kterou byla skříňka zapečetěná, byla odtržená a vzduchem se šířil smrtelný puch. Zprudka ji otevřel. Dívalo se na něj tlející tělo. Ruce mělo protažené popruhy starého modrého batohu, zavěšeného na háčku na kabát. Willovi se ze zápachu zvedl žaludek.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku knihy.