pondělí 8. dubna 2013

(RC review) Trevayne

Autor: Robert Ludlum
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 520

Může být, čím chce. Musí se jen rozhodnout, na které straně bude stát.
Trevayne je nedotknutelný. Ve třiceti se stal vlastním přičiněním milionářem. Pak udělal skvělou kariéru jako vysoce postavený vládní úředník. A nyní vede jednu z největších nadací ve Spojených státech. Trevayne je vysoce inteligentní a nezkorumpovatelný. Nikdo si na něj nepřijde a nikdo na něj nic nemá –
nebo si to alespoň myslí.
Když se ale pustí po stopách „tajné vlády“, ocitá se v temném polosvětě, kde namísto oficiálních míst vládne skupina mafiánských hlavounů a miliardářů. V takovémto světě lze koupit naprosto vše: křeslo v Kongresu, nebo dokonce prezidentský úřad. A muž jako Trevayne se tam může stát nepřítelem, obětí – anebo králem…

Roberta Ludluma určitě hodně lidí zná, a kdo ne, tak zná určitě jeho Jasona Bournea, Agenta bez minulosti, buď z knih nebo z filmové podoby, která je hodně dobrá. Robert píše hlavně thrillery, napínavé knihy a hlavně dobrodružné. Četl jsem zatím od něj dvě knihy a to Agenta bez minulosti a právě Trevayne, ke kterému jsem se dostal díky skvělému nakladatelství Domino, které jeho knihy vydává. U Domina ale knih od tohoto autora vyšlo už hodně, například Arktická mise, Pandořina skříňka, Moskevský vektor, Plán Ikaros, a mnoho dalších. Autorovy romány jsou tak přesvědčivé, věrohodné, že některé by mohly být i podle skutečné události.

Když jsem si knihu vybral, nečetl jsem si anotaci, protože mi bylo jasné, že Robert Ludlum je spisovatel s velkým S a určitě mě další jeho knihou nezklame. Měl jsem pravdu. Nejdřív jsem si myslel, že Trevayne je nějaká věc nebo projekt až po přečtení anotace jsme zjistil, že je to inteligentní milionář a vlastník velké nadace, který se jmenuje Andrew Trevayne. Celou knihu se dozvídáme plno tajemství a taky záhad a hlavně jak si Trevayne se vším poradí. Někdo chce zničit ho i jeho rodinu, nebo snad ne? Proč někdo nahlásí, že v určitém době berou nějaká děvčata drogy, ale řekne jen jméno Trevaynovi dcery? A proč si policisté ze začátku myslí, že Trevaynův syn někoho přejel? To vše a mnohem víc a zajímavějšího se dozvíte v této knize od otce politického thrilleru Roberta Ludluma.

Na tuto knihu jsem se docela těšil, když jsem si jí mohl vybrat k recenzi a rozhodně nezklamala, spíš naopak překvapila. Byla zajímavé, napínavá, politická a hlavně hodně hrubá, což bylo dobře, protože jsem si mohl příběh hodně dobře užít. Četla se jedním dechem, otáčel jsem stránku za stránkou a během ani ne týdne jsem jí měl přečtenou. Takhle hodně mě chytla. V knize jsem si nevšiml ani žádných chyb a musím říct, že si myslím, že tam ani žádné nebyly. Obálka knihy je takové dalo by se říct obyčejná, ale něčím výjimečná Musím říct, že nakladatelství zvolilo dobrou obálku.

Postavy byly taky dobře vykresleny a připadaly mi skoro skutečné. Kniha byla docela hrubá, jak už jsem psal, a možná bych mohl říct i nejhrubší, protože podobně dlouhou a hrubou jsem četl jen jednu a to Bohové Olympu: Znamení Athény, ale to mělo větší písmo. Musím říct, že nemám moc dlouhé knihy když mě nezaujmou rád, ale tahle mě zaujala a taky bavila, takže mi délka vyhovovala. Byl to takový předskokan k delším knížkám jako Prázdné místo, Hra o trůny, atd. Kniha byla prostě skvělá a určitě si jí někdy přečtěte, třeba Vám bude taky bavit tak jako mě.

Knihu bych doporučil hlavně těm, kteří mají rádi thrillery, knihy s trochou politiky, a knihy od Roberta Ludluma, protože tahle je bude určitě bavit. Menším čtenářům bych jí asi nedoporučoval, ne jen kvůli počtu stránek, ale taky písmu a ději. Za to bych jí ale vážně doporučil těm starším čtenářům i těm, kteří už jsou třeba v důchodovém věku. Prostě všem, kteří mají rádi politické thrillery.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Domino za poskytnutí knihy k recenzi.