úterý 12. března 2013

(RC review) Mayské proroctví - Zápas o osud lidstva

Autorka: Christy Raedeke
Počet stran: 320

Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?

Hned na začátku musím přiznat, že mě kniha moc nelákala. Nejdřív jo, ale když jsem si pak všude četl spíš recenze, že to není nějak moc dobré, tak jsem to pořád odkládal. A dělal jsem chybu, protože mě kniha vážně překvapila. Možná je to tím, že jsem od ní vůbec nic dobrého neočekával, možná je vážně tak dobrá. Rozhodně musím ale říct, že kniha o mayské proroctví vypadala před vydáním hodně zajímavá, ještě, když měl být loni ten konec světa. Ten nakonec nebyl a můžeme být rádi (stejně jsem si myslel, že nebude, tak co).

Dějově kniha nebyla vůbec špatná. Hlavní hrdinka Caity se přestěhuje se svými rodiči na hrad, který patřil jejímu předkovi. Tam objeví tajnou místnost a v té místnosti to důležité. Staré podivné znaky vyřezané v obložení. Jde o dávné proroctví ve kterém má mít důležitou roli v osudu celého lidstva. Jak to všechno dopadne? To se dozvíte, když si Mayské proroctví od Christy Raedeke přečtete.

Caity, šestnáctiletá holka, která se musela se svými rodiči odstěhovat na hrad, kde má i svou opičku, která se jmenuje Pan Papírek a umí stavět origami. Zamiluje se tam taky do kluka, který se jmenuje Alex a je to vnuk jejich kuchařky. K postavám už víc prozrazovat nebudu, ale musím říct, že se autorce povedly.

Musím uznat, že se jedná o docela kvalitní knihu. Není to sice nejlepší kniha co jsem četl, ale takový lepší průměr. Co mě zaujalo na knize je velikost. Většina paperbacků od Fragmentu má stejnou velikost, ale tento byl o něco větší (kdo má doma Odkaz Dračích Jezdců v paperbacku, tak je to výškově stejně velká kniha). Popisy. V této knize bylo podle mě docela dost popisů. Ze začátku mi popisy docela vadily, ale pak jsem si na ně zvykl a už mi nevadily. Obálka se mi líbí víc než originální, musím uznat, že Fragment vybral vážně skvělou obálku.

Sice se mi první díl líbil, ale k druhému se v nejbližší době nechystám. Je to tím, že mám teď plno knížek na přečtení (hlavně RC, ale ty už zmenšuji :) ), ale taky by mi to zase dlouho trvalo, že bych se k tomu dostal, takže možná o letních prázdninách, uvidíme. Knihu Vám ale rozhodně doporučuji, hlavně těm, kteří mají rádi dobrodružné knihy a kterým nevadí velké množství popisů.

Rozhodneme se, že lucerny necháme nahoře na schodech, nemá cenu je pořád přenášet po žebříku tam a zpátky. Baterka nám na zpáteční cestu do tajné komnaty postačí. Když tam dorazíme, mám pocit, že jsem se vrátila z vesmíru na zem.

Knihu si můžete koupit zde.