úterý 29. ledna 2013

(RC review) Lovkyně snů - Osudové rozhodnutí

Autorka: Lisa McMann
Počet stran: 224
Díl: třetí

Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život.

Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno.
Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...

O Janie už všichni ví, že pracuje pro policii, takže k ní mají všichni trochu respekt. Janie to docela vadí, stejně tak, jako jí vadí, že je její matka v jednom kuse opilá. Když je Janie s Cabelem pryč, tak zjistí, že její matka je v nemocnici. Rychle do nemocnice přijede, ale jak zjistí, její matce nic není. Její matka totiž jela do nemocnice za jejím otcem, kterého nikdy nepoznala a asi ani nikdy nepozná, protože je v bezvědomí. Chce o něm alespoň zjistit pár informací. Jenže zjistí nečekané a bude se hodně divit. A také se musí rozhodnout, jak chce žít dál. Jak to všechno dopadne? To zjistíte v závěrečném díle trilogie Lovkyně snů.

Hlavní hrdinkou této trilogie je Janie, která má ten život prostě těžký. Matku, která je věčně opilá a vůbec se o Janie nezajímá, vzácný dar, který je spíš prokletím, možnost vybrat si, jestli chce žít delší nebo kratší dobu a teď taky svého otce o kterém v životě nic neslyšela. Janiin život by asi nikdo nechtěl mít. Pak byl tady Janiin přítel Cabel, který ji má rád takovou, jaká je a je mu jedno, co se stane. Stal se mou oblíbenou postavou celé trilogie. Jinak tady k postavám není moc co říct, možná by bylo dobré zmínit něco o otci, ale to se sami dočtete v knize.

Hodně jsem se na tuto knihu těšil, protože jsem chtěl vědět, jak to dopadne, ale nečekal jsem od toho nějak moc, protože vždy když čekám od knihy moc, tak mě zklame. Ale toto byla příjemná oddychovka, která se četla rychle, otáčel jsem stránku za stránkou a měl jsem ji přečtenou během chvilky. Není nějak moc dlouhá a při čtení nezdržují žádné chyby v textu. Rozhodně to ale také není kniha u které hltáte stránku po stránce jak je skvělá. Obálka je taky pěkná, jen by nemusela být růžová, ale co nadělám. Srovnal bych to asi s úrovní minulých dílů, možná to nebylo tolik dobrodružné, jestli by se teda v těch minulých dílech nějaké to dobrodružství našlo, možná nějaké menší. Určitě kniha ani autorka nezklamala, zakončení série bylo dobré a už se moc těším na další knížku od Lisy McMann, která vyjde u Fragmentu na jaře tohoto roku. Knížku doporučuji hlavně těm, kteří četli předchozí díly, a těm, kterým nevadí knihy s takovouto tématikou.
V téhle části státu inkvizitoři nejsou. Tady u jezera Fremont, kde si Cabelův brácha Charlie a jeho Megan pronajali chatu, ji nikdo nezná. Dny jsou klidné, ale noci… noci jsou v mrňavé chatce špatné. To je pořád něco, že? Janie má pořád něco, a chtěla by nic. Nikdy, nikdy nemá nic. Touží po tom jako tehdy po autě, když jí doktor řekl, aby už nikdy neřídila.

Knihu můžete zakoupit zde.