neděle 30. prosince 2012

TOP 2012 blogu Life Full of Books


Tak rozhodl jsem se udělat taky takový seznam Top knih roku 2012, ale udělal jsem si to trochu jinak. Takže nejdřív k blogu ;)

Poznal jsem:
  • Francisca X. Storka (ještě jednou děkuji Vendey)
  • Nakladatelství s těmi nejlepšími tituly a to CooBoo
  • Plno skvělých bloggerů
  • Jaká je to mít přátelé s kterými se můžu bavit o knížkách
  • Domča, s kterým máme bratrské blogy
  • Skvělé knihy
  • Jaká je to mít blog, který vydrží aspoň jeden rok
  • a ještě mnohem více
Navázal jsem spolupráci s:
  • nakladatelství Krigl
  • nakladatelství Knižní Klub
  • nakladatelství Fortuna Libri
  • nakladatelství Zoner Press
  • nakladatelství Mladá Fronta
  • nakladatelství Domino
  • internetový obchod Arara.cz
  • internetový obchod Martinus.cz
  • internetový obchod Livro.cz
Všem zmíněným  ale také Fragmentu, s kterým spolupracuji už od prosince, děkuji za poskytnutí těch skvělých recenzních výtisků.

A teď už k tomu zhodnocení knih a všeho ostatního.
TOP 2012 blogu Life Full of Books

Nejlepší autor roku 2012:
Tak tady jich bude víc. Samozřejmě Rick Riordan, který vůbec nezklamal a jsem rád, že jsem si jeho knihy přečetl. Pak Francisco X. Stork, s kterým jsem si dokonce psal přes e-mail a poslal mi i jeho další knížku s věnováním, tak uvidíme kdy si jí přečtu. Pak ještě Beth Revisová od které se už těším na pokračování Lodě mezi hvězdami a to Milion sluncí. A jako poslední Carlos Ruiz Zafón od kterého jsem četl Marinu.

Nejsmutnější konec knihy roku 2012:
Rozhodně je to konec Mariny od Carlose Ruize Zafóna. Před takovýmto koncem měli vážně varovat. Jsem vážně rád, že jsem jí u Kath na blogu vyhrál, protože tak bych si jí ani nepřečetl.

Nejlepší kniha bez všeho paranormálního a nenormálního roku 2012:
Tady je jasným vítězem zase kniha Marcelo ve skutečném světě  od Francisca X. Storka. Tento pán umí psát vážně skvěle a jsem rád, že CooBoo u nás tuto knihu vydalo. Třeba vydají i některé jiné knihy od Francisca, uvidíme, ale podle mě neudělají vůbec chybu.

Nejlepší knižní hrdina roku 2012:
Tady mám zase jasného vítěze a to Percy Jackson. Obdivuji ho a jsem rád, že se autor rozhodl Percyho udělat i hlavní postavou v další jeho sérii a to Bohové Olympu. 3. díl této úžasné série by měl vyjít v březnu roku 2013 :))

Nejlepší knižní hrdinka roku 2012:
Tak tady to bylo vážně těžké se rozhodnout, ale po velkém přemýšlení jsem se rozhodl pro Amy z Lodě mezi hvězdami.

Nejhorší knižní hrdina roku 2012:
Hurikán, toho jsem neměl nikdy moc v oblibě.

Nejhorší knižní hrdinka roku 2012:
Darina z Krásných mrtvých, ta už mě vážně někdy štvala.

Nejoblíbenější nakladatelství roku 2012:
Jak už jsem psal, je to nakladatelství CooBoo, protože vydalo vážně skvělé tituly.

Nejlepší kniha české/ho autorka/autora roku 2012:
Měl jsem možnost výběru ze 3 knih, protože jsem jich vážně tento rok od českých autorů nepřečetl (povinnou četbu nepočítám). A měl jsem na výběr z knih: Želvýprava, Hladová přání a Gjorkové: Tajemství minulosti. A rozhodl jsem se pro Gjorky od Terezy Benešové.


Nejvíc chválená kniha roku 2012:
Určitě Divergence, o té knize bylo všude plno článků, recenzí, názorů, atd. A u Rezistence tomu nebylo jinak. A musím říct, že Divergence vážně za to stojí a ne jen tak jí většina bloggerů chválí. Rozhodně si jí přečtěte. Doma na mě čeká i Rezistence, ale k té jsem se bohužel ještě nedostal.

Největší knižní překvapení roku 2012:
Tak tady toho bude víc. Rozhodně celá série Hunger Games (druhý díl se mi líbil nejvíc) od Suzanne Collinsové, Nadpozemská od Cynthie Handové, Marcelo ve skutečném světě od Francisca X. Storka, Marina od Carlose Ruize Zafóna, Hra lží od Sary Shepardové, knihy od Rick Riordana, Eragon od Christophera Paoliniho, Bílý kůň od Alex Adams, Závist od Gregga Olsena a Třináct relikvií od Michaela Scotta.

Nejlepší andělská kniha roku 2012:
Ty jsou dvě a to Nadpozemská od Cynthie Handové a Padlí andělé a Leviatan od Thomase E. Sniegoskiho.

Nejlepší fantasy roku 2012:
I když nemám Hobita ještě přečteného, už teď ho hodnotím 5 hvězdičkami, takže rozhodně Hobit od J. R. R. Tolkiena.

Nejkratší přečtená kniha roku 2012:
Hladová přání od Terezy Matouškové.

Nejdelší přečtená kniha roku 2012:
Když srovnám písmo, atd. tak to vychází na skvělého Eragona od Christophera Paoliniho.

Nejnavštěvovanější meme roku 2012:
Měsíční chvástačka

Nejlepší série roku 2012:
Hunger Games

Nejhezčí obálky knih roku 2012:
Rozhodně obálka Divergence, Rezistence, Lodě mezi hvězdami, Deliria, Tygrova prokletí, Nadpozemské, Hry lží, Jezdců časem, Erebose a Závisti.

Nejočekávanější kniha roku 2013, které se nemůžu dočkat:
Bohové Olympu: Znamení Athény

PS: Tu krásnou ikonku má na svědomí David ;)

4 komentáře:

  1. Naozaj plodný rok 8D
    Mne Hurikán moc nevadil, práve naopak 8P ale v 3. dieli som sa na neho trochu hnevala 8(

    OdpovědětVymazat
  2. CooBoo je skvělé, opravdu :) Jinak já mám Hurikána ráda :-DD Závist je skvělá knížka, byla jsem z ní nadšená :)) A Percyho Jacksona si chci přečíst!! :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Jeeeee, tohle je krásně zpracované :) Rick Riordan a jeho Percy vyhrávají na plné čáře, to bezesporu :D Očekáváme stejnou knihu. Těším se sice na víc (vlastně na celou hromadu), ale kdybych měla vybrat jenom jednu... Percy! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím, Hurikán je fakt postava za všechny prachy -.- A Závist je úžasná s úžasnou obálkou^^
    Jo, a Chvástačky jsou spolu se soutěžemi nejnavštěvovanějšími příspěvky asi u všech :D

    OdpovědětVymazat