neděle 30. prosince 2012

Hra lží - recenze

Autorka: Sara Shepardová
Nakladatelství: BB art
Počet stran: 224

Tajemství, lži a děsivé následky
Měla jsem život, pro který by člověk byl schopen i zabít. Pak to někdo udělal. Nejhorší na tom být mrtvá je, že už nemáte pro co žít. Žádné líbání. Žádná tajemství. Žádné drby. Z toho by většina holek měla druhou smrt. Ale já naštěstí dostala něco, co nikdo jiný nemá – představení na přidanou – a to díky Emmě, své znovunalezené sestře, se kterou jsem se ani nestačila sejít. Emma se nyní zoufale snaží zjistit, co se mi stalo. A jediný způsob, jak to vypátrat, je být mnou – vklouznout do mého starého života a po
kousíčkách ho skládat dohromady.

Emma žije se svou adoptivní matkou a nevlastním bratrem, kterého nesnáší. Jednoho dne jí bratr ukáže video, na kterém někdo zabíjí nějakou holku. Je v šoku, ale myslí si, že to jen někdo nahrál, dokud neuvidí, co je to za dívku. Ta dívka vypadá úplně stejně jako ona. Po docela velkém pátrání zjistí, že má dvojče a to se jmenuje Sutton a žije v bohaté rodině. Chce se za ní vydat a promluvit si, ale když za ní přijede, zjistí, že Sutton je doopravdy mrtvá a vrah jí vyhrožuje, aby "hrála, jak on píská" jinak bude další na řadě. Takže se Emma musí vydávat za Sutton a také zjistit kdo je vrah, nebo bude mrtvá taky ona. Přežije to? A zjistí, kdo je vrah? To zjistíte v prvním díle nové skvělé série od Sary Shepardové.

Hlavní hrdinka knihy je Emma, i když by se dalo říct, že taky Sutton, tak tedy obě dvě. Emma je chudé děvče, které se pořád stěhovalo z jedné rodiny do druhé, takže si život zas tak moc neužila. Ale Sutton? Ta žila v bohaté rodině, mohla si všechno dovolit, měla plno kamarádek a kamarádů a užívala si všelijakých večírků. Prostě život, o kterém mohla Emma jen snít. A sen se stal skutečností. I když bohužel Sutton zemřela. Sutton ale dost lidí nemělo rádo, protože byla pěkná potvora a to stejné si o ní mysleli i učitelé. Postavy byly vykresleny velice dobře, jak je to u Sary Shepardové zvykem.

Sara Shepardová je americká spisovatelka, kterou nejvíce proslavila její úspěšná série Roztomilé malé lhářky. Na motivy této série byl natočen i seriál, který už má v USA 3 série a plánuje se i čtvrtá. Druhou knižní sérií, která se stala také velice oblíbenou, je právě Hra lží, podle které je taky už natočen seriál. Ze série Roztomilé malé lhářky jsem četl v minulosti první díl, bavil mě a plánuji si ho přečíst znovu i s pokračováním.

Na další knihu od Sary Shepardové jsem se hodně těšil, protože jsem už četl první díl Roztomilých malých lhářek. Hra lží mě rozhodně nezklamala. Na knihách od Sary Shepardové se mi líbí, že jsou napsané tak lehce a přitom mají skvělý děj, takže knihu přečtete jedním dechem a budete mít také skvělý příběh. Líbilo se mi, že v knize byly i odstavce, které byly napsány z pohledu Sutton. Četlo se to vážně dobře a nebylo to vůbec nudné. Nevšiml jsem si ani nějakých chyb. Kniha se mi líbí stejně jako Roztomilé malé lhářky a už se těším na další díl, který by měl vyjít v létě 2013. Na motivy těchto knih je vysílán také seriál The Lying Game, který se od knih sice docela liší, ale určitě stojí za to. Určitě bych knihu doporučil těm, kteří mají rádi knihy takovéhoto typu, těm, kteří mají rádi knížky od Sary Shepardové a hlavně těm, které kniha zaujala natolik, že si ji chtějí přečíst.
Kolem se přehnali dva běžci. Ulicí prodrnčel lowrider a zatroubil nápěv z ústřední melodie filmu Kmotr. Emma se znova podívala na Ethana. „Co jsi dělal, žes tady takhle ležel ve tmě?‘‘„Pozoroval hvězdy.‘‘ Ethan ukázal na oblohu.

Knihu si můžete zakoupit zde, nebo na stránkách nakladatelství a to zde.
Obrázky použity ze stránky Google.
Ukázka použita z knihy.