sobota 3. listopadu 2012

(RC review) Padlí andělé a Leviatan

Autor: Thomas E. Sniegoski
Počet stran: 416
Díl: první a druhý
Rok vydání:  2011

Aaron Corbet je celkem normální kluk, trochu samotář, sirotek s problematickou minulostí, který ale doufá, že snad konečně našel náhradní rodinu, přátele i smysl života. To všechno se ale změní na jeho osmnácté narozeniny; začne najednou rozumět portugalštině, latině, a dokonce i svému psovi, a jeho závěr je celkem logický – totálně se zbláznil! Pak se ale objeví dva velice podivní muži, kteří se ho snaží varovat před nebezpečím, jež mu hrozí, a navíc mu prozradí, že je Nephilim – syn smrtelnice a anděla, padlého anděla. Aaron se to pokouší odmítnout a popírá své nadpřirozené schopnosti. Ale musí se se svým dědictvím vyrovnat - a to rychle. Temné síly nabývají na moci a jsou odhodlány jej zničit… A tak začíná příběh plný zvratů, utrpení, andělů a odvěkého boje dobra a zla.

Aaron je normální osmnáctiletý kluk, který je sirotek a žije v adoptivní rodině s matkou, otcem, psem Gabrielem a autistickým bratrem Stevenem. Na jeho narozeniny se ale stane něco, co nečekal. Začne rozumět portugalštině, kterou mluví některé holky na jeho škole a které nikdy nerozuměl, slyší, jak na něj mluví jeho pes, a také na něj poprvé promluvil jeho bráška Steve, který ještě nikdy nepromluvil. Co se stalo tak zvláštního? Další den potká jednoho bezdomovce a ten mu řekne, že je Nephilim. Aaron sice neví, co to znamená, ale brzy to zjistí. A protože Nephilimové jsou nebezpeční, začne po Aaronovi sháňka. A jak to bude pokračovat? To se dozvíte v této skvělé andělské knize od autora Thomase E. Sniegoskiho.

Hlavním hrdinou tohoto příběhu je obyčejný osmnáctiletý středoškolák Aaron Corbet. Teda obyčejný jen do dne, kdy má osmnácté narozeniny, ten den se totiž stane něco, co nečekal. Začne rozumět všem jazykům, i když je třeba neznal, dokáže mluvit se svým psem Gabrielem a navíc potká jednoho "blázna", který mu řekne, že je Nephilim, tedy dítě smrtelnice a padlého anděla. Aarona jsem si hodně oblíbil, autor ho vykreslil hodně realisticky. Oblíbil jsem si i psa Gabriela, který byl ze začátku jen normální miláček rodiny, ale líbilo se mi, jak pak začal mluvit s Aaronem, někdy to bylo až vtipné a zábavné. Tak si jen představte, jak asi mluví pes. Postavy byly skvělé, autor si na nich dal podle mě docela záležet, byl to jiný popis než od autorky.

Další andělská knížka, ale tentokrát je hlavním hrdinou kluk a není od autorky, ale od autora? To jsem si prostě MUSEL přečíst. A vůbec mě kniha nezklamala. Je to už má třetí knížka o andělech, kterou jsem četl, a zase byla dobrá. U obálky je dobře, že byla ponechaná původní, která je zajímavá a ke knize se hodí. Jediná věc, které jsem se divil, byla, že jsem neviděl nějak moc recenzí na tuto knihu - ale možná to je jen mnou, že se špatně dívám. Co mě na knize ještě zaujalo, bylo to, že v knize jsou dva díly. Prvním dílem jsou Padlí andělé a na to navazuje Leviatan, ale jsou odděleny jen pár stránkami. Kdybychom brali zvlášť každý díl, tak má okolo 200 stran, což není zase moc, ale když vezmete oba dohromady, tak těch 400 je docela dost. Ale kniha je vážně tak skvělá, že jsem rád, že je tak dlouhá.

Knížka byla čtivá, hodně zajímavá, měl jsem jí přečtenou vážně rychle - ani jsem nečekal, že mě tak chytne. S překladem jsem byl také spokojen, nevšiml jsem si nějakých chyb, a četlo se to skvěle. Podle knih byl natočen i 3 dílný miniseriál (který je spíš 3 dílným filmem) a v hlavní roli hraje Paul Wesley, neboli Stefan Salvatore ze seriálu The Vampire Diaries. Už se těším na pokračování, které u nás už dávno vyšlo, ale pak mají myslím ještě dvě nebo jedna kniha vyjít. Rozhodně doporučuji všem. V listopadu má vyjít třetí díl téhle andělské série, takže se už těším. Možná vás kniha nechytne tak jako mě, ale mě chytla, zvykl jsem si na autorův styl psaní a nemůžu si stěžovat.

Zeke pokynul Aaronovi, aby se posadil. V prostém pokoji byla pouze jediná židle, černé kožené kancelářské křeslo, zachráněné nejspíš ze skládky. Prostředkem sedadla se táhl široký pruh izolepy a Aaron se ho zlehka dotkl, aby zjistil, jestli nelepí. Po události na hřišti se všichni tři rychle klidili, aby se vyhnuli nežádoucím otázkám.

Tímto bych chtěl poděkovat Martinus.cz za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.
Knihu si můžete zakoupit na stránkách Martinus.cz a to zde.