pondělí 1. října 2012

Rozhovor s Franciscem X. Storkem


Tak a je to tady. V jednom příspěvku jsem vám psal, že chystám rozhovor s autorem, ale neřekl jsem vám s kterým. Chtěl jsem, aby to bylo překvapení. Autor mi odepsal na mé otázky, a tak byl rozhovor připraven na blog. Otázek je podle mě dost, ale teď už k autorovi. Od Francisca u nás vyšla kniha Marcelo ve skutečném světě, kterou vydalo CooBoo. Knihu jsem četl, a byla vážně skvělá, tak proto jsem se rozhodl napsat autorovi a uspořádat s ním rozhovor. Nejdříve vám ale představím jeho knihu, a až pak přejdeme k rozhovoru.


Název: Marcelo ve skutečném světě
Autor: Francisco X. Stork
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012
Mé hodnocení: 5/5
Má recenze na knihu: zde

Marcelo Sandoval slyší hudbu, kterou nikdo jiný neslyší. Je to jeden z projevů psychické poruchy podobné autismu, kterou trpí. Celý dosavadní život chodil na školu pro žáky se speciálními potřebami, ale toto léto se jeho otec rozhodl, že musí poznat skutečný svět a zaměstná ho ve své právnické firmě. Marcelo poznává, co je to zrada, zklamání, žárlivost, hněv i touha a láska, a učí se s tím vším vyrovnávat. Tento jedinečný příběh je příběhem o spravedlnosti i krutosti světa kolem nás a o tom, že každý z nás může někdy zaslechnout hudbu své duše.


Dobrý den Francisco, jsem rád, že jste souhlasil s rozhovorem pro můj blog, a velice děkuji, že jste si na mě udělal čas. Teď ale přejděme k otázkám.

1) Chtěl jste být už od malička spisovatelem, nebo úplně něčím jiným, a ke psaní jste se dostal úplnou náhodou?
Chtěl jsem se stát spisovatelem od té doby, co mi můj adoptivní otec dal psací stroj. To mi bylo sedm. Ale moji první knihu jsem napsal až v pětačtyřiceti letech. Mezitím jsem se stal právníkem, abych uživil rodinu.

2) Hodně se mi líbila vaše kniha Marcelo ve skutečném světě, která byla o chlapci, který trpí autismem, takže máte taky ještě nějakou podobnou knihu?
Nemám žádné jiné knihy o lidech, kteří by měli stejné postižení jako Marcelo. Mám knihu o mladíkovi, který má rakovinu. Vím, některé z mých knih vypadají, jako by byly jen o smutných věcech, ale když si je přečtete, uvědomíte si, že je v nich spousta naděje.

3) Jakou knihu která vás bavila jste četl naposledy?
Neustále čtu odlišné věci. Právě jsem dočetl knihu o mnoha způsobech, jakými se k sobě chovají zvířata. Bylo to úžasné. Lidé by se od zvířat mohli naučit pár věcí.

4) Čtete také knižní novinky typu Hunger Games, Divergence, Loď mezi hvězdami, atd?
Četl jsem první knihu trilogie Hunger games a většinu série Harryho Pottera. Bojím se, že jsem ale nebyl moc dobrý ve čtení fantasy, paranormálních, dystopických nebo romantických knih. Je toho tolik, zkoumání kvůli každé knize, také každý den pracuji, takže mám velmi málo času dělat toto všechno a ještě psát.

5) Pracujete právě na nějaké knize?
Právě jsem dokončil prvotní návrh knihy o dívce, která trpí depresemi. Už jsem ji předal mému editorovi a jsem si jistý, že je před námi několik měsíců úprav.

6) Čtete pravidelně i knižní blogy?
Ano, čtu blogy mladých recenzentů. Spousty mladých lidí jsou tak dobrými spisovateli, že si užívám čtení jejich článků - hlavně, když jsou jejich názory psány vtipně a upřímně. Také se poučím o ostatních knihách.

7) Co vás inspirovalo k napsání Marcela ve skutečném světě?
Chtěl jsem psát o někom, kdo by byl velmi hodný, chytrý a hodně by přemýšlel o Bohu. Také jsem měl sestřenici, která měla Aspergerův syndrom (stejný typ autismu, který má Marcelo), tak jsem Marcelovi také přisoudil tuto charakteristiku.

8) Co vás nejvíce baví na psaní knih?
Když jde psaní dobře, můžete se dostat do stavu, kdy se úplně ztratíte ve světě a postavách, který vytváříte. Najednou zvednete hlavu a tři hodiny jsou pryč. Myslím, že se dá říct, že na sebe na chvíli rád zapomínám.

9) Jak trávíte svůj volný čas?
Rád hraji tenis a chodím na procházky se psem. Jmenuje se Hobbes a je částečně pudl a částečně knírač. Zbytek mého volného času trávím čtením a když už můj mozek odmítá dál pracovat, dívám se na televizi nebo zjišťuji, co kdo dělá na Facebooku.

10) Jak byste nalákal lidi, kteří si čtou tenhle rozhovor na vaše knihy, nebo jen třeba na Marcela ve skutečném světě, který vyšel u nakladatelství CooBoo?
Myslím, že moje knihy se drobně liší od toho, co spousta mladých lidí čte. Mé knihy jsou realistické a hodně lidí si myslí, že tyto knihy nejsou tak zábavné, jako například fantasy. Ale spousta z nich mi také řekla, že jsou šťastní, že četli mé knihy, protože je dojaly a změnily jejich životy. Píšu pro lidi, kteří jsou ochotní nechat knihu a postavy v ní, aby se staly součástí jejich životů.

Ještě jednou vám velice děkuji za rozhovor.

Doufám, že se vám rozhovor líbil, autor je velice milý pán, a Marcela vám rozhodně doporučuji. Budu také rád za komentáře jak se vám rozhovor líbil, a jestli chcete také další rozhovory ;)

4 komentáře:

  1. Pěkný rozhovor, určitě bych si přečetl i nějaké další. Knížku jsem zatím nečetl, ale snad to v budoucnu napravím.

    OdpovědětVymazat
  2. I LOVE Marcelo and how the book was written. Honestly, I didn't know about Marcelo before and was amazed how I loved the book when it came out in our country, so... Mr. Stork, thank you for your great book and keep up the great work you do :)

    Awesome interview :)

    OdpovědětVymazat
  3. Francisco je vážně moc milý pán :) Marcela mám doma a chystám se na něj, po tomhle rozhovoru se na něj těším ještě víc :)

    OdpovědětVymazat
  4. Veľmi dobrý rozhovor, sympatický človek 8)

    OdpovědětVymazat