(RC review) Nástroje smrti - Město z kostí

Autorka: Cassandra Clareová
Nakladatelství: Mladá Fronta
Počet stran: 416
Rok vydání: 2009
Hodnocení obálky: 2/5

Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svědkyní vraždy, kterou navíc spáchají tři teenageři se zvláštním tetováním na těle a podivnými zbraněmi v rukou. Mrtvé tělo pak jednoduše zmizí. Nejde jen tak zavolat policii, když jsou vrahové pro všechny ostatní neviditelní a na místě činu nezbyla ani kapka krve, která by napověděla, že tu zemřel člověk. A byl to vůbec člověk? Zde se Clary poprvé setká s Lovci stínů, bojovníky, kteří mají chránit svět před démony. Během čtyřiadvaceti hodin je Clary vtažena do jejich světa, její matka totiž zmizí a na samotnou Clary zaútočí démon. Proč by se ale démoni zajímali o obyčejné lidi, jako je Clary a její matka? A jak je možné, že má Clary najednou "vnitřní zrak"? To by rádi věděli i Lovci stínů... Zábavné, odvážné a neotřelé fantasy od Cassandry Clareové slibuje svým čtenářům strhující čtení, s nímž nebudou chtít přestat.

Clary se jeden večer vydá se svým kámošem Simonem do newyorského klubu Pandemonium, který je mezi mladými lidmi populární. Ale tomu, co uvidí, nemůže vůbec uvěřit. Viděla vraždu. Tři lidé ve stejném věku jako ona s podivným tetováním zabili člověka. Ale nejzvláštnějším na tom je, že ty osoby viděla jen Clary. Chce na to přestat myslet, ale Jace, jeden z bojovníků, neboli „Lovců stínů‘‘ ji pořád pronásleduje. K tomu všemu je ještě její matka unesena a sama Clary napadena démonem. Clary musí okamžitě zjistit co se stalo matce a kým doopravdy je. A s tím jí pomohou jedině Lovci stínů. Jak to všechno dopadne? Kým Clary doopravdy je? To se dozvíte v téhle velice zajímavé a chytlavé knize od Cassandry Clareové.

Hlavní hrdinkou je Clary Frayová, která je jako každý teenager. Tedy skoro. Vidí totiž nadpřirozené bytosti jako démony, Lovce stínů, a další. Ale nezdá se jí to, je to skutečnost. Clary je totiž výjimečná patnáctiletá holka, která žije se svou matkou. Další postavou je Jace, který byl někdy vážně nesnesitelný, ale dost jsem si ho jako postavu oblíbil. Oblíbil jsem si snad všechny důležité postavy, ať už záporné nebo kladné. Autorce se vážně povedly a čtenáře podle mě zaujmou.

Obálka, obálka, obálka. Všude se řeší. Mně se také moc nelíbí, ale na obálce přece nezáleží, kdo si chce knihu přečíst, přečte si jí s jakoukoliv obálkou, a na příběhu vůbec nic nezměnila, pořád byl skvělý. Město z kostí jsem si chtěl přečíst už dávno, ale nějak jsem se k němu nikdy nedostal. Jsem rád, že už ho mám konečně přečtené, přicházel jsem do této doby o vážně skvělý příběh, a vy, kdo jste ještě knihu nečetli, o něj přicházíte také, tak to rychle napravte. Musím autorku pochválit za skvěle vytvořený příběh, který byl napínavý, zajímavý a tajemný. Kniha byla rozdělena na tři části, a to na Sestup do temnot, Snadný je sestup, Sestupování a ještě epilog s názvem Vzestup vábí. Kapitoly v této knize se pohybovaly kolem počtu 10 až 15 stránek, ale někdy i více, což není zas tak moc, a ještě k tomu děj velice rychle ubíhal, takže jste se ani nenadáli, a byli jste o velký kus dál. Už se těším na další díly a knihu doporučuji úplně všem, je zábavná, napínavá, fantasy, prostě tam je vše, co bych si jako čtenář přál. Připravuje se také filmové zpracování tohoto dílu.

„Clary.‘‘ To promluvil laskavým hlasem Hodge. „Je docela dobře možné, že jsi vytěsnila nebo potlačila nějaké vzpomínky z doby, kdy jsi byla ještě moc malá na to, aby sis je teď dokázala vědomě vybavit. Bratr Jeremiáš je může odhalit. Mohlo by nám to hodně pomoci.‘‘

Tímto velice děkuji nakladatelství Mladá Fronta za poskytnutí recenzního výtisku knihy.
Knihu si můžete zakoupit zde, nebo přímo na stránkách nakladatelství, a to zde.