(RC review) Letopisy Narnie - Kůň a jeho chlapec

Autor: C. S. Lewis
Počet stran: 232
Díl: třetí
Rok vydání: 2005

Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie!
Vydejte se společně s malým chlapcem Šastou a jeho mluvícím koněm na cestu plnou záhad, nebezpečí, intrik a strachu. Podaří se Šastovi najít vytouženou Narnii a rozluštit záhadu vlastního původu? Dokáže odvrátit nebezpečí, které Narnii hrozí?
Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.

Šasta žije s rybářem Aršíšem v Kalormenu v Narnii. Celou dobu si myslel, že Aršíš je jeho otec, ale jednoho dne, když za jeho otcem přijede tarkán na koni, zjistí, že není. Tarkán si chtce Šastu koupit jako otroka, ale kůň, který se jmenuje Brí a umí mluvit, protože pochází z Narnie, ho varuje, že je tarkán zlý, tak se rozhodne Šasta s Brím utéct do Narnie. Cestou se jim ale přihodí plno dobrodružsví plné strachu a nebezpečí, ale nakonec se do Narnie dostanou. A jak to bude pokračovat? To zjistíte už ve třetím díle Letopisů Narnie od C. S. Lewise.

Hlavní hrdinové tohoto dobrodružství jsou dva, a to Šasta a Brí. O koni se toho asi moc říct nedá, tak spíše řeknu něco o Šastovi. Je to malý kluk, který žije s Aršíšem, což je rybář, který Šastu pořád trestá, protože to není jeho syn, ale Šasta si myslí, že Aršíš je jeho otec. Pak zde byli také hrdinové z minulé knihy, a to Petr, který se stal za tu dobu Největším vládcem Narnie, Zuzana, která se stala královnou, tak jako jejich nejmladší sestra Lucinka, a Edmund se stal králem, a všichni vládli společně. Postavy mi přišly stejné jako v minulých dílech, ale líbily se mi.

Na další příběh z Narnie jsem se těšil - a opět nezklamal. Zvykl jsem si na autorův styl psaní, který se mi líbí. Líbí se mi také obrázky v knize, a také obálka. Tento díl byl zajímavější a bavil mě zatím z těch dílů, co jsem četl, nejvíc. Nemyslel jsem si, že do Narnie vede taky normální cesta, ale v tomhle díle jsem zjistil, že ano. Ze začátku to bylo tak průměrné, ale pak už to bylo lepší a lepší. Jsem rád, že jsem se rozhodl Letopisy Narnie přečíst, protože jsem vážně neudělal chybu. Příběh, ve kterém najdete vše - přátelství, akci a boje, statečné postavy... Byla to vážně taková lehká oddychovka, která ale potěší snad všechny. Knihu doporučuji vážně všem, jak těm, kteří hledají knížky o přátelství, tak těm, kteří stojí o akci, ale také těm, kteří rádi čtou fantasy.

Když mi tuto zprávu přinesli, sluneční svit mi před očima ztemněl, ulehla jsem na lůžko a celý den jsem plakala. Druhý den jsem ale vstala, omyla si tvář, nechala jsem osedlat svou klisnu Hwin a vyjela jsem z domu.

Obrázky ze stránky Google.