(RC review) Letopisy Narnie - Lev, čarodějnice a skříň

Autor: C. S. Lewis
Počet stran: 200
Díl: druhý
Rok vydání: 2006

Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie!
Sledujte příběh sourozenců Petra, Zuzany, Edmunda a Lucie v zemi obrů, trpaslíků, kentaurů a dalších tajemných bytostí, zakletých Bílou čarodějnicí. Dokážou s pomocí moudrého a zároveň strašlivého lva Aslana zlomit její temnou nadvládu?
Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.

Petr, Zuzana, Edmund a Lucinka byli kvůli náletům za války posláni z Londýna na venkov do obrovského domu jednoho starého profesora. Jednoho dne, když venku prší, se rozhodnou dům prohlédnout. Lucinka se schová do skříně na kabáty, kde, jak později zjistí, je vchod do Narnie. V lese potká fauna, který ji pozve k sobě domů, aby ji dovedl zlé čarodějnici Jadis, ale nakonec si to rozmyslí, a dovede Lucinku zpátky domů. Lucince nikdo nevěří, protože nebyla pryč ani minutu, ale v Narnii to bylo celé odpoledne. Nakonec jí ale uvěří, a vydají se skříň a Narnii prozkoumat. Jak zjistí, čarodějnice Jadis se dozvěděla, že faun nesplnil její úkol, ale ten věděl, že se mu chce pomstít, tak ještě zanechal vzkaz u rodinky bobrů, kterou sourozenci později objeví. Zjistí, že Aslan už je na cestě, ale podaří se mu porazit zlou čarodějnici, která si myslí, že je královnou Narnie? A jak to nakonec skončí? To se dozvíme už v druhém dílu Letopisů Narnie od C. S. Lewise.

Hlavními hrdiny tohohle dílu jsou sourozenci Petr, Zuzana, Edmund a Lucinka. Petr a Zuzana jsou nejstaršími a nejrozumnějšími z dětí, takže nevěří na takové pohádky, jako že existuje tajemná země ve skříni, a nevěří tomu ani Edmund, který je o trochu starší než Lucinka. Alespoň do té doby, než se do Narnie sám dostane, a potká zlou čarodějnici Jadis, o které si myslí, že je hodná, a že Aslan je zlý. Nakonec se do Narnie dostanou všichni, a konečně Lucince uvěří. To se mi na knize hodně líbilo. Postav byla v tomhle díle spousta, protože někteří patřili na stranu Čarodějnice, jako například duchové, ježibaby, a další bytosti, která patří už od pohledu k těm zlým, a někteří patřili zase na stranu Aslana - bobři, lev, kentauři, jednorožci, ptáci, lišky, psi, satyrové, trpaslíci, a další. Čarodějnice Jadis byla v tomhle díle ještě horší než v tom minulém, zaklela zemi, aby v ní byla pořád zima (ale žádné Vánoce), lákala Edmunda na turecký med, proměnila všechno, co se jí postavilo do cesty na kámen, a další hrozné věci.

Na tento díl Narnie jsem se hodně těšil, protože jsem viděl film, který se mi docela líbil. Kniha mě vůbec nezklamala, a nelituji, že jsem ji četl. Líbí se mi víc než první díl, tento byl napínavější, dobrodružnější, akčnější, zábavnější, prostě se mi hodně líbil. Nejvíc jsem si z hlavních hrdinů oblíbil asi Petra, choval se rozumně, statečně a vznešeně. Jako druhou postavu jsem si oblíbil mluvícího lva Aslana, ke kterému snad nemusím nic říkat, už jen to, že je králem zvířat a taky králem celé Narnie něco znamená. Obálka je zase úžasná, písmo se mi hodně líbí, Aslan dole taky, pak můžeme vidět na obálce čarodějnici, její hrad, zimu a také sochy. Ilustrace byly zase vážně skvělé a konec dokonalý. Autor píše vážně skvěle, některé části mě i pobavily, prostě skvělá kniha pro děti. Kniha, a podle mě i celá série, je taková odpočinková, prázdninová, prostě když si chcete odpočinout od těch všech upírů, a tak dále. Už se těším na další díl s názvem Kůň a jeho chlapec, který se mi snad bude líbit stejně jako tento.

,,Pán tě potěš, synu Adamův, taková hloupost!" rozesmál se z plna hrdla pan Bobr. ,,Jeho změnit v kámen? Ta bude ráda, když se udrží na nohou a dokáže mu pohlédnout přímo do tváře. Podle mého názoru nesvede ani to. Ne, ne. On všechno napraví, ostatně je o tom u nás taková říkanka:
Zlu se všechny plány zhatí, až se Aslan zpátky vrátí,
přinese nám jeho řev místo smutku smích a zpěv.

Knihu si můžete zakoupit zde, nebo přímo na stránkách nakladatelství, a to zde.