sobota 25. srpna 2012

(RC review) Letopisy Narnie - Čarodějův synovec

Autor: C. S. Lewis
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 208
Díl: první
Rok vydání: 2005
Hodnocení obálky: 5/5

Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie!
Staňte se spolu s Digorym a jeho kamarádkou Polly svědky zrození pohádkové země! Seznamte se s bájným lvem Aslanem, který ji chrání, a poznejte zlou čarodějnici Jadis, která chce všechny ovládat.
Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.



Polly a Digory zažívají denně nějaké dobrodružství. Jednoho dne se rozhodnou jít tunelem v domě do jiných domů, kterými vedl ten samý tunel, ale nedopatřením si spletou dveře, a místo k Digoryho sousedům se dostanou k Digorimu strýčkovi Andrewovi, který je tak trochu praštěný. Dá Polly žlutý prsten a ona zmizí. Digory se rozhodne jít za ní, a strýček Andrew mu dá taky dva zelené prsteny na cestu zpět. Dostanou se do kouzelného lesa, ve kterém je plno jezírek, a když do jednoho skočí, dostanou se do jiného světa, který byl úplně tichý, až mrazivý. Když si budou město procházet, tak probudí královnu Jadis, a když budou chtít uprchnout, přenese se s nimi až do Londýna, kde bude tropit zlé věci. A jak to bude pokračovat? Dostanou ji ze světa lidí zpět tam, kam patří? A co Narnie? To vše se dozvíte v téhle knize od C. S. Lewise.

Hlavními hrdiny Čarodějova synovce jsou Digory a Polly. Digory žije v domě vedle Polly se svou tetou Letty, strejdou Andrewem a jeho velmi nemocnou maminkou, a jeho otec pracuje v Indii. Přistěhovali se do Londýna z venkova, kde se mu líbilo o hodně víc. O Pollyině rodině ani životě nebylo moc v knize zmíněno, jen to, že na jejich zahradě se potkala s Digorym a spřátelili se. Strýček Andrew chtěl být velký mág, ale taky se bál použít prsteny sám. Proto tam poslal Digoryho a Polly, zbabělec. A čarodějnice Jadis byla hrozná, vůbec jsem si ji neoblíbil, zato třeba v Narnii mluvícího lva Aslana jo.

Od této knihy jsem toho moc neočekával, ale hodně mě bavila. Četl jsem hodně dávno některé díly, ale tento ne, a o to víc mě bavil. O Narnii jsou taky 3 filmy, ale nejdou popořadě jako knížky, ale ani jsem je neviděl všechny. Narnie je prostě okouzlující, hodně mě to bavilo o ní číst, a taky vlastně poznat jak vůbec vznikla, jakto, že některá zvířata mluví a jiná ne a takové věci, prostě vážně skvělé. Autor napsal skvělou sérii, která bude bavit snad každého, hlavně děti, a budou si jí chtít přečíst víckrát než jednou. Hodně jsem si oblíbil jak Digoryho, tak i Polly, ale taky Perutě a Aslana. Obálka se mi taky hodně líbí, protože na ní můžeme vidět prsteny, jezera a s nimi i les, nějakou postavu, a také samozřejmě lva Aslana. Kniha byla obohacena spoustou ilustrací, které byly velmi povedené. Čarodějův synovec nebyl ani moc dlouhý ani moc krátký, zkrátka akorát. Už se těším až si přečtu i ostatní díly z Letopisů Narnie, i když v nich budou jiní hrdinové, snad se mi budou líbit tak, jako tady tito.

Strýc Andrew i pracovna okamžitě zmizeli. Chvilku bylo všechno nejasné. První, co Digory zase vnímal, bylo, že odněkud shora na něj dopadá měkké zelené světlo a pod ním je tma. Neměl pocit, že by na něčem stál, seděl nebo ležel. Zdálo se, že se ničeho nedotýká. ,, To vypadá, že jsem ve vodě," řekl si Digory. ,,Nebo pod vodou." To ho na chviličku vyděsila, ale skoro okamžitě cítil, že se řítí vzhůru.

Tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku knihy.
Knihu si můžete zakoupit zde nebo na stránkách nakladatelství, a to zde.
Obrázky byly použity ze stránky Google.
Ukázka byla použita z knihy.
 

10 komentářů:

  1. Narnie se mi nikdy moc nelíbila, ale když už bych měla porovnat jednotlivé knihy série mezi sebou, tak bych řekla, že Čarodějův synovec a Stříbrná židle jsou z nich nejlepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já doufám, že se mi budou líbit všechny díly, tak uvidíme :)) Zatím čtu druhý díl, a dost se mi líbí :))

      Vymazat
  2. Toto je jediná časť Narnie, ktorú neviem nikde zohnať k prečítaniu! (bez kúpenia knihy) Tak ma to štve!!! 8D Pretože určite je dobrá a chcem konečne vysvetlenia! 8D

    OdpovědětVymazat
  3. Narnii jsem četla jako mladší, troufám si dokonce tvrdit, že hned po vydání... upřímně, skoro si ji nepamatuju. :D
    Super recenze.^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepamatuješ? :D Tak to si jí musíš znova přečíst :D Jinak děkuji moc :))

      Vymazat
  4. Jo kniha je pěkná! :).. Mě se díly potom už zase líbili víc ale jako úvodní díl je jednička perfektní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to už se těším jak to bude pokračovat :))

      Vymazat
  5. Narnii mám hrozně ráda .) Ty knížky se mi strašně příjemně čtou a vždycky v nich najdu nějaký podtext, který tam třeba vůbec není, ale já ho tam zkrátka vidím :D Pěkná recenze, za sebe bych ale klidně ještě tu jednu hvězdičku přidala :)

    PS: Ten první obrázek (královna v /na/ kočáru) je fakt krásnej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)) Tak já si tu poslední hvězdičku nechávám na lepší díl, tak uvidíme jestli takový bude :))

      Jinak obrázek je myslím z úplně první české verze knihy, ale tu už asi moc neseženeš, tu verzi nevydal ani Fragment, ale jiné nakladatelství, vím, že jí Emily.L shání/sháněla.

      Vymazat