(RC review) Hunger Games - Síla vzdoru

Autorka: Suzanne Collinsová
Počet stran: 344
Díl: třetí
Rok vydání: 2011

Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.
Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...

Peeta a někteří další splátci jsou uvězněni v Kapitolu, ty, které se stačilo před Kapitolem zachránit jsou ve Třináctém kraji. Dvanáctý kraj je navždy zničen, a s ním i jeho obyvatelé, kromě některých, kteří stačili utéct. Ve všech krajích vypuklo povstání, a celý Kapitol je naštvaný, a všem to oplácí. Katniss se musí stát reprodrozdem, a stát v čele celé revoluce. Musí dostat všechny ostatní kraje na svou stranu, a poštvat je proti Kapitolu. K tomu nás čeká také něčí svatba, ale také smrt a vzpomínky na minulost. Přežije Katniss a ostatní tohle to všechno? A dostane se Peeta s ostatními splátci v pořádku do Třináctého kraje nebo je Kapitol do té doby zabije? Strhující závěr celé trilogie Hunger Games od Suzanne Collinsové právě začíná.

I když je hlavní hrdinkou celé trilogie Katniss, v tomhle díle nejde jenom o ní, jde v něm úplně o všechny a o všechno. Některé postavy dostaly více prostoru než v minulých dílech, jako třeba Prim, Katnissina malá sestřička, která byla v prvním díle vylosována do Hladových her, a Katniss se obětovala, a šla jen jako dobrovolník kvůli ní, nebo třeba Finnick, o kterém jsme se toho dozvěděli v tomhle díle hodně, hlavně o jeho minulosti, a o Annie. Peetu jsem si oblíbil v tomhle díle hodně, to všechno co musel podstoupit a prožít, je to vážně hrdina. Ale v knize byly taky postavy, které mě občas štvaly, například Hurikán, nebyl sice tak hrozný jako v předchozích dílech, ale to jak mu byly některé věci úplně jedno mě štvalo, samozřejmě není Hurikán tak zlý. A co by to bylo, kdybych nenapsal o té hlavní postavě Katniss. V předchozích dílech byla velká hrdinka, která se dvakrát dostala z Arény, ale v tomhle díle už nebyla tak odvážná. Projevila se její trocha sobeckosti, ale pořád je to má oblíbená postava. Postavy byly skvěle vymyšlené, i když mě autorka naštvala tím, že jich plno zemřelo, ale co, museli jsme to všichni čekat v tomhle velkém a všemi očekávaném finále.

Tuto knihu jsem si musel rozhodně přečíst po dočtení druhého dílu, který byl skvělý, ale tohle jsme od autorky nečekal. Kniha byla opět skvělá, i když se mi víc líbil druhý díl, ale tolik postav, které zemřely zbytečně. Musela být autorka vážně tak krutá? Vždyť si to ani nezasloužili, ale tak zase tím udělala autorka příběh zajímavějším, a nepředvídatelným. Většina knihy se na rozdíl od předchozích dílů odehrávala v krajích nebo v Kapitolu, u předchozích dílů to byla hlavně Aréna. Autorka napsala skvělou trilogii, která se přidává k Percymu Jacksonovi jako nejoblíbenější série.

Škoda, že není žádné pokračování, protože bych po něm rád sáhl, ale jak se říká, čeho je moc, toho je příliš, a další díly by nemusely být tak dobré. Pořád musím říct, že mou nejoblíbenější postavou v celé trilogii je Peeta, a pořád bude. Líbila se mi v knize taky Peetova hra Skutečnost, nebo iluze, a nejlepší byla ta jeho otázka úplně na konci knihy. Jsem rád, že tyto knihy u nás Fragment vydal, protože vážně stojí zato. I když jsem knihu četl víc než 10 dní, bylo to proto, že jsem nechtěl konec celého příběhu, a že ten konec byl vážně drastický, ale zajímavý. Kniha byla akční, napínavá, a docházelo na různé zvraty. Peeta, ale i Katniss si prostě prošli peklem, a tím taky vývojem od prvního dílu. A co Haymitch? Ten tam taky prohodil nějakou tu vtipnou hlášku, která v tomto příběhu potěšila. Překlad knihy byl také velmi povedený, i když si plno čtenářů stěžuje na Hurikána, proč nebylo ponecháno Gale, mi to vůbec nevadilo. Knížka se četla velice dobře, byla velmi čtivá, a stránky se otáčely s radostí.

,,Zkus," říkám. Odevzdáme úlovek v kuchyni Mastné Sae. Třináctý kraj se jí docela líbí, i když má dojem, že zdejším kuchařům chybí fantazie. Jenže žena, která dokázala připravit jedlého divokého psa s dušenou rebarborou, si tu prostě musí připadat jako se svázanýma rukama. Jsem vyčerpaná z lovu i nedostatku spánku. Vracím se do naší ubikace, ale ta je vyklizená.

Obrázky ze stránky Google.