(RC review) Eragon

Autor: Chritopher Paolini
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 488
Rok vydání: 2009

Hodnocení knížky: 4/5

Jeden chlapec, jeden drak, svět dobrodružství. Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě - Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou ... První díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.

Eragon žije na farmě se svým bratrance Roranem a strýcem Gerem, který ho s jeho ženou vychovali. Jednou když jde lovit do Dračích hor objeví záhadný modrý kámen, a tak ho vezme domů s tím, že ho prodá. Kámen ale nikdo nechce, a když ho přinese domů, tak se z něj vylíhne malý modrý drak. Když se ho Eragon dotkne, tak se mu na ruce objeví značka, která ho propojí s drakem, a stane se z něj Dračí jezdec. Draka pojmenuje Safira. Jednou když se doslechne že v městě jsou záhadní muži, kteří se jmenují ra'zakové, se Safira rozhodne s Eragonem odletět, a tím začíná jejich velké a napínavé dobrodružství.

Hlavní postavou je Eragon, který nikdy nepoznal svou matku Selenu, a nikdo neví kdo je jeho otec. Má dračici Safiru, která udělala příběh zajímavějším. Velmi se mi líbili jejich rozhovory, ale také Safiřiny poznámky a postřehy. Postupně se z Eragona stává Dračí jezdec, na kterého všichni spoléhají že sesadí krále z jeho trůnu a nastane v zemi mír a klid. Další z postav byla kořenářka Angela, která byla pojmenovaná podle Paoliniho sestry. Byl zde také vypravěč Brom, který příběh obohatil svými příběhy.

Tahle série se už zařadila mezi mé oblíbené. Knížka se mi velice líbila, byla napínavá, dobrodružná a měla velice zajímavý děj. Knihy vyšla poprvé v rodinném nakladatelství, a až později ji vydalo velké nakladatelství, díky kterému se kniha dostala i do ostatních zemí. Knížky o dracích jsem ještě nikdy nečetl, ale tahle se mi líbila. Autor má velice dobrý styl psaní, tak že čtenáře kniha zaujme. Ze začátku mi na knize vadilo že má docela malé písmo, ale později jsem si na něho zvykl, a nevadilo mi. Paolini vymyslel zajímavou zemi Alagaësii, kterou měl hodně promyšlenou. Jak už je napsáno v anotaci, autor začal tuto sérii psát v patnácti letech, a postupně ji upravoval a upravoval a až v jeho dospělosti vznikla tato verze. Knihu hodnotím 4 hvězdičkami, protože si chci zbytek nechat na další díly, které nesou název Eldest, Brisingr a Inheritance. Inheritance jak už asi víte vychází 30. března v nakladatelství Fragment. Doma na  mě čekají ještě další dva díly, takže můžete očekávat recenze na další díly.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete koupit zde.

Obrázky ze stránky