(RC review) Percy Jackson - Bitva o labyrint

Největší obrázek výrobku Percy Jackson – Bitva o labyrintAutor: Rick Riordan
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 384

Rok vydání: 2011
Díl: čtvrtý

Hodnocení knížky: 5/5

Anotace: Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější. Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit… 4. díl navazuje na předcházející tituly: Percy Jackson – Zloděj blesku, Percy Jackson – Moře nestvůr, Percy Jackson – Prokletí Titánů.

Snažil jsem se aby recenze moc neobsahovala spoilery.

Percy chce začít od příštího školního roku na nové škole, na které je poslední den před prázdninami něco jako Den otevřených dveří. Percy uvidí že tam je i holka kterou viděl v zimě u přehrady, a která mu zachránila život. Percyho napadnou empúsy, ale Rachel mu zase pomohla, a nenechal se jimi oklamat. Percy měl domluvenou s Annabeth schůzku, ale místo toho se vydávají oba do tábora polokrevných. Tam Annabeth s Percym zjistí že je v Diově pěsti vstup do Daidalova labyrintu, kterým chce Kronos přijít a napadnout tábor. A tak se vydává Annabeth, Percy, Grover a Tyson na další dobrodružnou výpravu.

V tomto díle hodně vystupuje Nico di Angelo, kterému v minulém díle zemřela sestra, a všechnu vinu svádí na Percyho. Percy, Annabeth a Grover zjistili v minulém díle že otcem Nica a Bianky je Hádes, takže další děti Velké trojky. Ale nikdo o tom neví kromě nich třech, protože to nechcou nikomu říct, aby se o tom nedozvěděli zlé síly a nechtěly ho přivést na zlou stranu. Také se tu objevila Rachel, která zachránila v minulém díle Percyho na přehradě, a v tomto díle je hodně důležitá, protože vidí přes "mlhu" i když je smrtelník.

Tato série začíná být mou nejoblíbenější a taky nejlepší sérii kterou jsem kdy četl. Byl jsem rád že je v této knize zase řecká mytologie, bez které bych si tuto sérii nedokázal představit. Obdivuji Ricka Riordana že dokázal napsat tak vynikající sérii, a už se těším na Březen kdy u nás vychází další dvě knihy od Ricka Riordana, a do té doby bych chtěl dočíst i poslední díl Percyho Jacksona. U knihy se hodně zasmějete, ale také se do příběhu začtete, a nebudete se moct odtrhnout, protože je kniha tak dobrodružná a zajímavá. Knihu nehodnotím jinak než 5 hvězdičkami.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete koupit zde.