(RC review) Percy Jackson - Moře nestvůr

Největší obrázek výrobku Percy Jackson – Moře nestvůrAutor: Rick Riordan
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 304

Rok vydání: 2010
Díl: druhý

Hodnocení knížky: 4/5

Anotace: Mytologické bytosti ožívají... Krvelačné nestvůry se bouří... Bohové z Olympu kladou další úkoly... "Po klidném školním roce se na mně valí další problémy. Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu. Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení... Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí... Jdeš do toho s námi?"

Snažil jsem se aby recenze moc neobsahovala spoilery.

Percy Jackson
Percy potřeboval už jen den, aby vydržel ve škole jeden celý rok, ale protože na něj zaútočili  Laistygonové, a Percyho vyhodili ze školy. Percy, Annabeth a Tyson, nový Percyho kámoš, jely do Tábora polokrevných, protože se dozvěděli že se něco stalo táboru. Když přijeli zjistili že Thaliin stom je otrávený, a že už nic nechrání tábor, a může na ně kdokoliv zaútočit. Cheirón byl vyloučen bohy z tábora, protože si mysleli že Thaliin strom otrávil on. Místo něj nastoupil Tantalos, jehož pánem byl Dionýdos, v táboře nazývaný pan D. Percy se teď musí dostat na výpravu za bájným zlatým rounem, aby uzdravil Thaliin stromy, celý tábor a očistil Cheirónovo jméno.

PoseidonHlavním hrdinou je zase Percy Jackson, syn Poseidona. Už málem dokončil poprvé celý rok na jedné škole, ale poslední den se mu to pokazilo. V táboře zjistí že má nového bratra, a to jeho kámoše Tysona, který je také syn Poseidona. Tyson je ale kyklop, což znamená že má jen jedno oko. Skoro všichni kyklopové jsou děti Poseidona. Clarisse je dcerou boha Árese. S Percym se moc nemá ráda, ale ona nesnáší skoro nikoho, jen lidi ze svého srubu. Je na Percyho také naštvána, protože zjistil že její otec ukradl Diův blesk. Grover se v tomto díle Percymu zjevuje jen ve snu, aby mu pomohl, protože je uvězněn na ostrově, kde ho drží kyklop.

Hermes
Tato kniha se mi líbila ještě více než první díl. Percy už byl starší a moudřejší a setkal se s dalšími mytologickými příšerami, které byly ještě horší než ty minulé. Kniha byla ještě více napínavá než minulý díl. Kniha měla zase ukončený děj. Je v celku jasné že se mi nejvíce líbila postava Percyho, a jsem rád že Rick Riordan uměl vepsat do 300 stránek takový zajímavý a čtivý děj. Už se těším až začnu číst další díl, protože tato série mě uchvátila, a jsem rád že u nás tato série vyšla, protože bych nikdy nevěděl o spisovateli Ricku Riordanovi, a to by byla škoda. Knihu hodnotím 5 hvězdičkami.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete koupit zde.